Se lucrează la calea ferată UE – Orientul Mijlociu

O uriașă oportunitate de infrastructură feroviară trece pe sub nasul României cu o viteză mai mare decât au avut-o vreodată trenurile românești:
e vorba de ruta feroviară de mare viteză ce va lega Uniunea Europeană de Orientul Mijlociu, via Istanbul.

Concurența e nemiloasă: Ungaria și Serbia au demarat deja un proiect de acest tip care să lege Budapesta de Belgrad. Finalizarea lui echivalează cu excluderea României de pe cel important flux de pasageri din regiune.

Pentru a nu pierde și această ocazie, guvernanții români trebuie să declare proiectul de importanță strategică și să ducă o ofensivă diplomatică pentru încheierea unui acord politic tripartit România-Bulgaria-Turcia pentru a-și adjudeca traseul conexiunii de mare viteză Europa de Vest-Istanbul-Orientul Mijlociu, atrage atenția Strategia privind dezvoltarea infrastructurii feroviare din România 2021 – 2025.

Cu o medie a vitezei trenurilor de pasageri sub 45 de kilometri pe oră, România ar putea avea într-un viitor mai îndepărtat două rețele de cale ferată de mare viteză (peste 250 km/h, pe anumite porțiuni, conform documentului elaborat în octombrie 2020.

1. Singura șansă să nu fim ocoliți: să facem pe banii noștri Axa Nord-Sud