Branduri de ţară

România urcă 20 de locuri în 5 ani pentru frumusețea naturală, cultura și gastronomia sa

Cetatea-Fagarasului

 

România a urcat pe locul 42 din cele 75 de țări incluse în FutureBrand Country Index ediția 2019, mai sus cu 20 de poziții față de ediția anterioară, din 2014.

Este al doilea cel mai mare progres, după cel al Slovaciei (+24) şi înaintea Ungariei (+18). FutureBrand este parte a Interpublic Group of Companies (IPG), lider global în soluții de marketing. Topul FutureBrand încearcă să evalueze reputația unei țări în rândul vizitatorilor (potenţiali şi nu numai) .

Așa se face că progresul României s-a datorat mai ales punctajului superior la criteriile care au ținut seama de frumuseţea naturii, de tradiţia istorică şi de cultura țării, de gastronomia și grija oamenilor față de mediu, potrivit raportului care însoțește topul.

„Pentru Slovacia, Ungaria și România, cuvente precum frumos, cultură, artă și mâncare înseamnă principalele atracții ale vizitatorilor și arată că aceste ţări din Estul Europei ies din umbra destinaţiilor tradiţionale occidentale”, spune raportul citat.

Atractivitatea Mânăstirii Voroneţ continuă să facă punctaj în scorul de ţară al României, care este remarcată pentru faptul că este păstrătoarea a altor șapte obiective ale patrimoniului universal.

FutureBrand Country Index este rezultatul unei cercetări sociologice care încearcă printr-u sondaj să aprecieze reputația unei țări în funcţie de şase criterii:

  • Sistemul de valori
  • Calitatea vieţii
  • Tradiţie şi cultură
  • Turism şi
  • Produse şi servicii
Abonați-vă la Newsletter!

Cei 2.500 de participanţi la sondaj au fost din SUA (400), Canada (125), Brazilia (192), Argentina (167) şi Mexic (166), Marea Britanie, Germania, Franţa şi Rusia (550 în total) şi câte 100 din India, China, Japonia, Tailanda şi Australia.

Condiţia a fost ca fiecare să fi cunoscut măcar șapte ţări. Fiecare şară a fost evaluată de 230 de participanţi.