ANAF – Cum funcţionează “Spaţiul virtual privat”

ANAF a lansat platforma online prin care persoanele pot afla date despre situaţia lor fiscală. Cum funcţionează “Spaţiul virtual privat”

 

   

ANAF a lansat platforma online prin care persoanele pot afla date despre situaţia lor fiscală. Cum funcţionează “Spaţiul virtual privat

Platforma, denumită “Spaţiul virtual privat”, este dedicată deocamdată persoanelor fizice, în cadrul unui proiect pilot pentru Bucureşti şi Ilfov, iar datele pot fi consultate 24 din 24 de ore.

 

Cum se poate folosi aplicaţia “Spaţiul privat virtual“:

  • Se creează un cont de utilizator în secţiunea      Servicii Online a site-ului www.anaf.ro.
  • Apare un meniu nou, din care se selectează Înregistrare      persoane fizice. Aici se introduc numele de utilizator şi parola      create anterior.
  • Într-o pagină web securizată se introduc datele cerute – prenume, nume, CNP, tipul seria şi numărul      actului de identitate.
  • Sunt două tipuri de aprobare care pot fi selectate: 1.      aprobarea la ghişeu – implică deplasarea la organul fiscal pentru      certificarea datelor completate; 2. aprobarea online – completarea      numărului de înregistrare a deciziei emise de ANAF.
  • Pentru aprobarea la ghişeu se completează în      continuare: numele de utilizator şi parola, care vor fi folosite      mai târziu pentru autentificare, adresa de e-mail prin care se va      purta corespondenta cu ANAF şi numărul de telefon mobil.
  • Formularul mai cuprinde o întrebare de siguranţă,      răspunsul la aceasta şi spaţiul de bifare a acordului privind termenii şi      condiţiile de utilizare.
  • Se scrie codul de validare, apoi click pe butonul Continuă      pentru fializarea înregistrării.
  • Se va primi pe e-mail un număr de înregistrare      care va trebui dus la organul fiscal în termen de zece zile, însoţit de      actul de identitate.