Vânzările Dacia în Marea Britanie au urcat în primele patru luni de peste două ori

                                                                                            Mediafax,

  Vânzările Dacia   în Marea Britanie au crescut de peste două ori în primele patru luni ale   anului, la 8.800 de automobile, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cel   mai puternic avans în rândul mărcilor de volum, într-o piaţă în urcare cu   12,54%.

Cota de piaţă a Dacia a crescut în perioada ianuarie-aprilie de la 0,52% în urmă cu un an la 1,02%, potrivit datelor anunţate vineri de asociaţia producătorilor britanici de automobile.

În luna aprilie, vânzările Dacia au scăzut cu 1,84%, de la 2.016 automobile la 1.979 de automobile, iar cota de piaţă s-a redus uşor de la 1,23% la 1,12%.

Piaţa auto britanică a înregistrat în primele patru luni un avans de 12,54%, la 864.942 de automobile noi înmatriculate. În aprilie, creşterea a fost de 8,24%, la 176.820 de automobile noi comercializate.

Mărcile cu cel mai mare succes în primele patru luni au fost Ford, cu 120.719 automobile comercializate, Vauxhall (91.344 automobile), Volkswagen (72.861 automobile) şi Audi (56.724 automobile).

Vânzările mărcii Renault în Marea Britanie au crescut cu 65,1% în primele patru luni, la 21.110 automobile, iar cota de piaţă a urcat de la 1,66% la 2,44%.

Vânzările de automobile Dacia noi în Germania au scăzut cu 7,4% în aprilie, la 4.292 unităţi, după ce în primele trei luni ale anului au crescut chiar şi cu peste 25%, în timp ce piaţa germană a înregistrat în aprilie primul declin din ultimele cinci luni, de 3,6%, la 274.097 maşini.

Pe ansamblul primelor patru luni ale anului, vânzările Dacia în Germania au urcat cu 7,6%, la 15.715 maşini, în timp ce cota de piaţă a avansat la 1,6%, de la 1,5% în intervalul similar al anului trecut. Piaţa germană a crescut cu 2,9% în primele patru luni, la 985.850 automobile.

În Franţa, înmatriculările de automobile noi Dacia au înregistrat în aprilie cea mai puternică creştere a în rândul mărcilor cu vânzări semnificative, de 45,6%, la 11.287 maşini, avansul fiind de opt ori mai rapid decât cel al pieţei franceze, unde Dacia ocupă locul cinci în topul mărcilor.

În primele patru luni ale anului, înmatriculările Dacia au crescut de asemenea puternic în Franţa, cu 30,6%, la 39.636 maşini, fiind devansate doar de câteva mărci cu vânzări reduse.