De ce pierd bani magazinele online

Money.ro -

 Un client a intrat pe site-ul pe care îți vinzi produsele, a găsit ceea ce îl interesează și chiar a adăugat produsul în coșul virtual de cumpărături. Asta nu înseamnă, însă, că acea persoană va și finaliza comanda.http://mediam.greenlab.ro/image/201309/w460/magazin_online_37576000.png  Chiar în acest punct sensibil, înainte de finalizarea comenzii și de plata propriu-zisă, aproape 70% dintre potențialii cumpărători abandonează procesul, arată rezultatele unui studiu realizat de CWCS Managed Hosting, o companie americană care oferă servicii de hosting și infrastructură IT.

 

Studiul citat a evidențiat care sunt principalele motive pentru care peste jumătate dintre potențialii clienți decid să abandoneze produsele pe care erau gata să le cumpere.

Cei mai mulți dintre clienții unui magazin online, 57%, vor părăsi pagina de internet dacă aceasta se încarcă în mai mult de 3 secunde. Totodată, 56% dintre potențialii cumpărători abandonează achiziția din cauza faptului că descoperă anumite costuri la care nu se așteptau.

Un alt detaliu care îndepărtează publicul de produsele scoase pe taraba virtuală este obligația de a se înregistra înainte de a cumpăra. Astfel, 26% dintre clienți preferă să caute produsul la concurență decât să-și facă un cont pe site. Apoi, 25% dintre cumpărători sunt alungați din magazinul online de navigația greoaie, iar 24% pleacă atunci când site-ul se blochează sau cade.

Dacă deții un magazin online, trebuie să știi că timpul este extrem de important pentru clienții tăi. Din acest motiv, 21% dintre aceștia nu vor mai finaliza o comandă dacă procesul durează prea mult. În plus, elementele excesive de securitate îi sperie pe 18% dintre cumpărători. Pe de altă parte, îngrijorările privind securitatea site-ului îndepărtează 17% din publicul gata de achiziție. În fine, 16% dintre persoanele care au luat decizia de cumpărare nu o mai duc la bun sfârșit din cauza modalităților de livrare oferite.

Aceste detalii sunt cu atât mai importante cu cât 80% dintre clienții care au renunțat o dată la o achiziție pe un magazin online nu vor mai reveni niciodată pe acel site, mai arată studiul citat.

Un alt sfat care poate fi dedus din rezultatele cercetării este acela de a aduna cât mai multe opinii pozitive despre produsele propuse spre vânzare. Asta deoarece 90% dintre utilizatorii care citesc pe internet opinii despre obiectele pe care intenționează să le cumpere afirmă că opiniile pozitive le-au influențat decizia de cumpărare.

Cum să convingi clientul să cheltuiască mai mult

Odată cu extinderea pe scară largă a smartphone-urilor, a devenit extrem de importantă o variantă de mobil rapidă și funcțională. Studiul arată că doar 18% dintre utilizatori vor recomanda o afacere dacă site-ul de mobil al acesteia este unul prost.

Cercetarea evidențiază și câțiva factori care îi determină pe consumatori să cheltuiască mai mulți bani pe un site. 53% dintre aceștia vor cheltui mai mult pentru produsele unui magazin online cu o securitate a plăților îmbunătățită. Totodată, o protecție sporită a datelor personale îi face mai relaxați la pungă pe 49% dintre clienți, iar respectarea cu strictețe a datelor de livrare este foarte importantă pentru 43% dintre aceștia. În plus, 42% dintre cumpărători sunt dispuși să dea mai mulți bani dacă site-ul oferă o varietate mare de metode de plată, în timp ce 36% dintre aceștia cedează în fața unor oferte mai personalizate.