Platforma de comert electronic

     Intr-un discurs sustinut de Razvan Mustea in cadrul unui forum dedicat IMM-urilor si remis HotNews.ro de Ministerul Comunicatiilor, noul ministru informa ca pregateste o platforma de comert electronic, integrata la nivel national, prin care sa fie scosi din anonimat micii producatori de la tara si sa fie adusi pe piata globala care asigura putere de cumparare.
    Acesta a spus ca platforma se va adresa „inclusiv producatorilor de cereale, legume, fructe, lactate, manufacturi, tesaturi, oua incondeiate, sculpturi” si a dat ca exemplu „Coreea de Sud, unde in 2010, printr-o astfel de platforma, s-a vandut orez in valoare de 20 de milioane de dolari”.
    De asemenea, oficialul de la comunicatii sublinia nevoia si avantajele prezentei pe internet a IMM-urilor, aratand ca ar fi un mare castig daca s-ar reusi ca toate firmele sa aiba site propriu, pentru ca ar creste concurenta si oportunitatile de afaceri. Iata si explicatia: „Intreprinzatorii mici si mijlocii vor da de lucru altor intreprinzatori mici si mijlocii. Si ca sa va convingeti ca nu e doar o poveste frumoasa, urmariti exemplul Poloniei. Se cheama revolutia internetului. Aceasta caravana a site-urilor a inceput in 2010 si a avut ca scop resuscitarea economiei prin aducerea mai multor afaceri online. Altfel spus, peste 30 de mii de website-uri au fost create de la lansare si peste 5 mii de companii au fost instruite.”
    Noul ministru a dat exemplul Marii Britanii care a ajuns ca pentru fiecare lira importata sa exporte aproape 3. „Deci, daca in Marea Britanie se va ajunge, in 2015, ca doar domeniul online sa detina 10% din PIB, imaginati-va cati bani ar putea aduce online-ul la PIB-ul Romaniei, avand in vedere ca la noi, este inca un domeniu semivirgin”, a precizat acesta.
   Interesante opinia si demersul ministrului Razvan Mustea care, iata, apeleaza la exemplul Poloniei, exemplu pe care noi, gazetarii, il dam de mult timp, dar fara sa fim bagati in seama. Cel putin pana acum, vechiul cabinet fiind preocupat mai mult de initiative proprii, de solutii „pur-sange dambovitene” care ne-au dus exact unde suntem! Asteptam cu interes platforma de comert electronic si, mai ales, mijloacele prin care aceasta va fi implementata. Indata ce aflam, va vom tine la curent si pe dumneavoastra, cititorii nostri fideli.
       Emil MUNTEANU


   Sursa:
www.ccib.ro, Revista “Afacerea”, Anul VII, Nr. 13-14 (326-327) 21.03-03.04.2012, Rubrica “Pentru intreprinzatori”

Leave a Reply