Mobility

Campania este organizată de reţelele oraşelor “Eurocities”, “Energies-Citès” şi “Climate Alliance”, cu sprijinul politic şi financiar din partea Comisiei Europene.

 

Scopul campaniei, care se desfăşoară între 16 şi 22 septembrie, îl reprezintă încurajarea autorităţilor locale europene să prezinte şi să implementeze măsuri sustenabile privind transportul urban şi să invite cetăţenii să încerce alternativele la utilizarea maşinii personale.

 

Aceasta initiativa europeana ofera oportunitati pentru :

-promovarea politicilor existente, a initiativelor si a celor mai bune practici in privinta utilizarii unor modalitati durabile de mobilitate urbana;
-constientizarea cetatenilor privind riscurile de poluare generate de utilizarea combustibililor traditionali pentru asigurarea mobilitatii urbane;
-stabilirea unor noi programe si parteneriate pentru asigurarea unor alternative de trasport urban mai putin poluante si, deci, mai putin daunatoare sanatatii populatiei;
-comunitatile locale pot lua parte activa la campania europeana Saptamina Mobilitatii, impartasind scopuri comune si identitati comune cu alte orase si tari din spatiul comunitar;
-accentuarea angajamentelor si responsabilizarea autoritatilor locale in sensul aplicarii politicilor de transport urban durabile

 

Cel mai important moment al săptâmânii europene a mobilităţii îl reprezintă ziua fără maşini, când oraşele participante rezervă una sau mai multe zone pentru circulaţia pietonală, a bicicletelor sau pentru transportul public.

 

Un număr record de oraşe au participat la ediţia anului 2008: 2102 din Uniunea Europeană şi 2024 din ţările candidate, ceea ce reprezintă un total de 218 milioane de cetăţeni. Aceste cifre fac din Săpămâna Europeană a Mobilităţii cel mai mare eveniment la nivel mondial care promovează mobilitatea sustenabilă.

 

Website: http://www.mobilityweek.eu/

Leave a Reply