Siguranta rutiera

Standarde mai inalte pentru infrastructura de transport

Anul trecut, Parlamentul European a adoptat o directiva ce promoveaza standarde europene pentru gestionarea infrastructurii de transport. In momentul de fata, standardele pentru siguranta drumurilor si intretinerea indicatoarelor rutiere sunt foarte diferite de la tara la tara.

Conform noii directive, statele UE trebuie sa se asigure ca drumurile in lucru sunt semnalate corespunzator. In plus, aceasta contine reguli noi privind parcarile, evaluarile sigurantei rutiere si inspectiile pentru siguranta.

O mai buna protectie a pietonilor si ciclistilor

Pentru a reduce numarul pietonilor si biciclistilor raniti pe drumurile Europei, Parlamentul European a introdus standarde mai stricte privind siguranta automobilelor, de exemplu prin noile sisteme de franare si de protectie frontala. In fiecare an, 8.000 de pietoni si biciclisti mor in accidente rutiere in UE, iar 300.000 sunt raniti. Noua lege va intra in vigoare din noiembrie 2009.

Masini inteligente, mai sigure

Tot pentru ameliorarea sigurantei rutiere, Parlamentul European a sprijinit o comunicare a Comisiei Europene privind masinile inteligente. Obiectivul comunicarii este folosirea noilor tehnologii pentru cresterea sigurantei si a eficientei automobilelor, de exemplu prin controlul electronic al stabilitatii (ESC – Electronic Stability Control).

Delictele comise in strainatate, pedepsite in tara de origine

Parlamentul European a adoptat in 2008 legi conform carora soferii vor fi penalizati pentru delicte comise in strainatate. Noile reguli acopera depasirea vitezei legale, conducerea in stare de ebrietate, nefolosirea centurii de siguranta si neoprirea la culoarea rosie a semaforului.

Sistemele inteligente de transport

In aprilie, Parlamentul European a sprijinit propunerea implementarii in UE a „sistemelor inteligente de transport“, ce au ca scop ameliorarea sigurantei rutiere si reducerea aglomeratiei si a poluarii.

Propunerea include sisteme de taxare electronica pe autostrazi, sisteme de supraveghere a traficului prin GPS si sisteme ce alerteaza serviciile de urgenta in cazul in care soferul este inconstient in urma unui accident. Parlamentul European va vota asupra acestor noi legi dupa ce Consiliul isi va fi prezentat modificarile.

Carta sigurantei rutiere: o responsabilitate comuna

Pentru obtinerea unor rezultate in siguranta rutiera este importanta si implicarea societatii. Carta sigurantei rutiere, elaborata de Comisia Europeana, cere societatii civile sa se implice in ameliorarea sigurantei rutiere prin organizarea de campanii, cursuri de conducere a automobilelor pentru angajati si ameliorarea infrastructurii. Peste 1350 de organizatii s-au inscris deja in acest proiect.

Leave a Reply