AECI

Creativitatea, secretul unei economii sănătoase

În contextul Anului european al creativităţii şi inovării, personalităţi de marcă atrag atenţia asupra pericolului reducerii fondurilor alocate cercetării şi dezvoltării în vremuri de criză.

Anul european 2009 pune accent pe rolul important pe care îl joacă inovarea şi creativitatea în dezvoltarea personală, socială şi economică.

O serie de personalităţi de marcă, desemnate ambasadori ai Anului european, vor avea misiunea de a trezi interesul publicului faţă de tematica abordată. Printre ele se numără coregrafi, profesori, artişti, arhitecţi, oameni de ştiinţă şi directori generali ai unor mari companii.

Cu ocazia primei reuniuni, din luna ianuarie, ambasadorii au avertizat că ar fi o greşeală foarte mare să se reducă fondurile alocate cercetării şi dezvoltării, din cauza crizei financiare actuale. Finlanda, de exemplu, a reuşit să depăşească o recesiune, la începutul anilor 1990, impulsionând investiţiile în sectorul cercetării şi dezvoltării şi menţinând la niveluri stabile cheltuielile în domeniul educaţiei.

De-a lungul anului, se vor organiza la Bruxelles şase dezbateri pe teme legate de creativitate şi inovare. O dezbatere recentă s-a axat pe idei menite să conducă la crearea unui mediu favorabil creativităţii şi inovării. Seria discuţiilor va continua cu o dezbatere pe tema viitorului educaţiei în Europa.

Anul european 2009 nu se reduce însă la schimbul de idei. Săptămâna viitoare, se va inaugura la Bruxelles expoziţia itinerantă Orbis Pictus a artistului ceh Petr Nikl. Cu ajutorul unor instrumente muzicale noi, create special pentru acest eveniment, artistul îşi propune să ofere un mijloc de comunicare menit să îi apropie pe oameni, indiferent de naţionalitate, clasă socială şi religie.

De asemenea, este în curs de pregătire un manifest pentru creativitate şi inovare în Europa, care ar putea constitui o sursă de inspiraţie pentru acţiuni viitoare.

Sursa: http://ec.europa.eu/index_ro.htm

Leave a Reply